Spontana måltider

Idag har jag och mamma umgåtts, bara vi två for once. Blir väldigt sällan så då vi är en stor familj, men idag då vi båda var lediga så bestämde vi oss för att åka till Ikea. Inte för att handla något särskilt, utan mest för att kolla runt och ha det trevligt. Självklart blev det lite inköp också, t.ex ett par söta skålar till mina frukoströror. Därefter blev det lunch på Ikea och fy fasen vad paniken steg. Kunde ju inte säga nej; det var långt efter lunchtid och ja, mamma vet ju allt om anorexin så det var bara att snällt välja något att äta. Kycklingfilén med fettig beasås och friterade pommes gick bort på en gång, även wallenbergare (?) som verkade vara någon friterad burgare. Kom fram till att jag skulle ta en liten köttbulletallrik med potatis och lingon - ingen brunsås alltså. Trots att en liten är detsamma som barnstorlek så kom tankarna. Paniken steg och ångesten likaså. Väl framme för att beställa såg vi att de hade fullkornsbaguetter med köttbullar i, så vi bestämde oss för att dela på en sådan istället. Eftersom jag inte gillar rödbetssallad så fick jag pilla bort den. Summan av kardemumman; helt ok. Ingenting är ångestfritt, men det blev lite lättare att uthärda och särskilt efteråt när mammas telefon plingade till och meddelade att min iphone hade kommit till postutlämningen.
Nu vet jag att jag kommit ännu en bit på vägen; även om jag avskyr spontana oplanerade måltider så går det faktiskt utan större problem. Nu ska jag se om min iphone laddat klart och isåfall leka lite med den! Tipsa på med appar förresten. :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar